Myslíte si, že viete správne korčulovať ?

Myslím že sa všetci zhodneme na tom, že technika pohybu pri korčuľovaní je jedným z hlavných faktorov ovplyvňujúcich hernú dynamiku ako aj celkový herný “prejav” nevnímajúc vedľajšie faktory ako kvalita ľadu, či aspekt samotnej kondície hráča. Predstavme si preto v krátkosti ako docieliť čo najlepšiu možnú kvalitu samotného korčuľovania v jednoduchých krokoch :

1) “Get Low” – posunom tela “nadol” vieme efektívne znížiť ťažisko tela, zabezpečiť lepšiu extenziu nôh ako aj zvýšiť odrazovú silu.

2) “Hlavu hore !” – a to pri každom pohybe spolu s vystretým chrbátom a rukami v pozícií nad kolenami. Jedine vtedy môžme nadobudnúť optimálnu stabilitu tela.
3) “Na doraz” – je jedno aký pohyb pri korčuľovaní robíš, je dobré naučiť sa už v rannom veku vystierať nohy úplne a následne vrátiť danú nohu zase späť do pôvodnej polohy.
4) “1 vs 2” – je pochopiteľné že pri úkonoch ako strieľanie, nahrávanie alebo spracovávanie puku je nutné držať hokejku pevne v oboch rukách, no pre získanie maximálnej rýchlosti a stability, obmedzíme úchop na hokejke na jednu ruku výlučne.

5) “S citom” – šnurovanie korčulí je téma viac subjektívna a pocitová, každopádne aj tu platia isté “pravidla”, t.j. spodné 2,3 očká na korčuli dotiahneme s citom, očká v strednej časti hokejovej korčule by mali byt uviazané najpevnejšie a napokon vrchnú časť zase raz šnurujeme s citom pre lepšiu cirkuláciu krvi.

Radi uvítame aj vaše rady a skúsenosti 🙂